بهترین مواد غذایی برای درمان ریزش موی سر

مهم ترین ویژگی های رنگ موی خوب
مهم ترین ویژگی های رنگ موی خوب
آگوست 30, 2020
بهترین مواد غذایی برای درمان ریزش موی سر

بهترین مواد غذایی برای درمان ریزش موی سر کدامند؟ عوامل مختلفی موجب ریزش موی سر می شود. از جمله این عوامل می توان به سن، ژنتیک، دارو، مسمویت های غذایی و هورمون ها اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم مواد غذایی ای را معرفی کنیم که از ریزش مو جلوگیری می کند.

اسفناج
اولین ماده غذایی که معرفی می شود تا از کمبود مواد معدنی جلوگیری کند، اسفناج است. اسفناج سرشار از آهن است و سبوم دارد. به علت رنگ سبز برگ هایش نیز حاوی مواد مغذی شامل اسید های چرب امگا 3، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است. وجود همه ی این عناصر به تقویت مو و درخشندگی آن کمک شایانی می کند.

ماهی سالمون و ماهی ساردین
این دو ماهی سرشار از امگا 3 هستند که این عنصر در تسریع رشد موها تاثیر بسیاری دارد. زیرا امگا 3 ضد التهاب است و از ریزش مو جلوگیری می کند.

فلفل دلمه ای قرمز
این ماده غذایی حاوی ویتامین ث به مقدار زیادی است. و فقط نصف فلفل دلمه ای قرمز حدود 160 درصد ویتامین ث دارد. ویتامین ث از شکنندگی موها جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که میوه های دیگری نیز مثل پرتقال هم حاوی ویتامین ث زیادی هستند اما مقدار آن به فلفل دلمه ای قرمز نمی رسد.

تخم مرغ
یکی از مهم ترین دلایلی که تخم مرغ برای سلامتی مفید است، وجود ویتامین ب آن به نام بیوتین است. کمبود این ویتامین باعث ریزش شدید موهای سر می شود. همچنین زرده تخم مرغ سرشار از آهن است که خود به حفظ موهای شما کمک می کند.

آجیل
مغز گردو، پسته، بادام و غیره به تقویت الاستین مو کمک بسیاری می کنند.

هویج
هویج به خاطر ویتامین آ که دارد به حفظ پوست سر کمک می کند که باعث داشتن موهایی درخشان و سالم می شود.

در این مقاله به بررسی بهترین مواد غذایی برای درمان ریزش موی سر پرداختیم. شما عزیزان می توانید برای داشتن موهایی سالم علاوه بر رعایت رژیم غذایی درست، از محصولات مراقبتی سالن زیبایی زهرا بیاتی نیز استفاده کنید. برای اطلاع از بهترین و مناسب ترین محصول مراقبتی با توجه به نوع موهایتان با همکاران ما در سالن تماس بگیرید.

09121407926 زهرا بیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 1 =

09121407926